info-steel-75

Hoewel het historische stationsgebouw van Namen een grote architecturale waarde heeft, had het nood aan een upgrade. De valse plafonds en de betegeling werden vernieuwd, net als de volledige gevel (4.000 m² vliesgevel), die tot dan toe alleen was omsloten door tijdelijke constructies. Op het tweede niveau van de bestaande vloerplaat aan de achterkant van het NMBS-station werd een plein van 12.000 m² aangelegd om de reizigers te verwelkomen. Dit is geconcipieerd als een gezellige ontmoetingsruimte waar verschillende diensten gegroepeerd zijn en een honderdtal bussen kunnen postvatten. De hal van het nieuwe busstation bestaat uit een centrale luifel van 5000 m² en twee kleinere Bien que le bâtiment historique de la gare ferroviaire soit d’une grande qualité architecturale, il demandait une remise à niveau. Ainsi, les faux-plafonds et les carrelages ont été refaits, tout comme la totalité de la façade (4 000 m2 de murs rideaux) qui, jusque-là, n’était fermée qu’avec des structures provisoires… Sur le deuxième niveau de la dalle existante à l’arrière de la gare SNCB, une plazza de 12 000 m2 a été créée pour l’accueil des passagers, un espace convivial dans lequel différents services sont regroupés, le tout étant prévu pour accueillir une centaine de bus. Le hall de la nouvelle gare routière est composé d’un auvent central de 5000 m2 et deux plus petits auvents de 300 m2 chacun. 15

RkJQdWJsaXNoZXIy MzE2MDY=